poniedziałek, 6 czerwca 2011

Tarta z rabarbarem

Szałowy czas rabarbarowy! 
Smak lata, odpoczynku, ciepła...
Czyż nie o to nam wszystkim teraz chodzi...?



Swój przepis na ulubioną tartę gdzieś zapodziałam, ale jak tylko znajdę to na pewno zrobię i pokażę, co z tego wyszło. Tymczasem wypróbowałam przepis z blogu Doroty. Z ilościami składników nie kombinowałam, natomiast zamiast blaszki na tradycyjne ciasto użyłam jednej dużej formy na tartę i czterech małych. Te małe sprawdziły się znakomicie, gdyż bez krojenia i ryzyka rozsypania się kruchego spodu mogłam podać tarty na gorąco (należy jednak uważać, by się nie poparzyć naczynkami, stygną zdecydowanie wolniej od samego ciasta).



Dżemu użyłam z aronii, aby całość nie wyszła słodka. Spód i kruszonka są bardzo maślane, dzięki czemu nie ma szans, aby pomylić tartę z tymi sklepowym.
Tym, którzy nie przepadają za rabarbarem polecam inne sezonowe owoce. Na pewno nikt nie będzie zawiedziony smakiem :-).


Tarta z rabarbarem
inspiracja: blog Moje Wypieki

Ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru pudru
185 g masła
3 żółtka
1 łyżka gęstej kwaśnej śmietany
1 kg rabarbaru (obranego i pokrojonego w kostkę)
6 łyżek cukru
1/2 szklanki dżemu (ja użyłam dżemu z aronii)

Kruszonka:
185 g mąki pszennej
100 g cukru
125 g masła
cukier wanilinowy (1 opakowanie)

Ciasto:
Mąkę przesiać z cukrem pudrem i proszkiem do pieczenia. Dodać pokrojone na kawałki masło i dokładnie wszystko posiekać. 
Dodać żółtka i śmietanę, po czym szybko zagnieść ciasto. Uformować w kulę i na minimum 30 minut włożyć do lodówki.
Piekarnik rozgrzać do 180 st.C.
Formy wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą. Następnie dokładnie wyłożyć je ciastem (spód oraz brzegi).
Spód ponakłuwać widelcem i podpiec przez około 15-20 minut (do zarumienienia ciasta).
(W trakcie pieczenia dobrze jest przygotować kruszonkę).

Trochę ostygnięte spody ciast wysmarować cienką warstwą dżemu i wyłożyć je proporcjonalnie kawałkami rabarbaru, który warto posypać bardzo małą ilością bułki tartej.
Na wierzch pokruszyć kruszonkę.

Kruszonka:
Mąkę wymieszać z cukrem i cukrem wanilinowym. 
Masło roztopić i zalać nim składniki sypkie i wszystko dobrze wymieszać.

Piec w rozgrzanym piekarniku około 40 minut.
Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

9 komentarzy:

Panna Malwinna pisze...

wszystko co ma w sobie rabarbar biorę w ciemno;)

Justyna pisze...

I ja ;-)

just-great-food pisze...

Uwielbiamy ciasta z kruszonką, a rabarbar świetnie się w takowych komponuje... Piękne zdjęcia, pozdrawiamy

Komarka pisze...

A ja mam taki niedosyt rabarbaru w tym roku. Zjadłabym taką kruchą tartę z przyjemnością :)

Justyna pisze...

Just-great-food,
dziękuję i odzdrawiam ;-)

Komarka,
korzystaj póki jeszcze jest ;-)

piegusek1976 pisze...

piękne zdjecia :) pozdrawiam

Ola pisze...

sliczne zdjecia:) zapraszam na

aleksandra-fortuna.blogspot.com

Magda Baran pisze...

na rabarbar nie ma mocnych, każdy wpada w ten obłęd ;) tarta i zdjęcia wyborne :)

b.dagusia pisze...

Właśnie spód podpieka się w piekarniku:)

To będzie już kolejny przepis z Twojego bloga realizowany przeze mnie:) Uwielbiam je:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...