czwartek, 27 stycznia 2011

Zupa gulaszowa


Uwielbiam zupy! Uwielbiam je gotować i oczywiście ... jeść!
Można zrobić je ze wszystkiego, bo kombinacji jest co nie miara.
Na dziś wybrałam treściwą, z dużą ilości warzyw i mięsa wołowego. Może być łagodna, pikantna - jak kto woli. Robi się ją szybko, dlatego kiedy brakuje czasu może zastąpić drugie danie, w którym zaplanowaliście na przykład sos gulaszowy...



Zupa gulaszowa
na podst. Carole Clements
"Z kuchennej półeczki - Zupy" 

1 łyżka oleju
500 g chudej wołowiny mielonej (można zmielić samemu)
2 cebule
2 ząbki czosnku (ja dałam 5)
2 łyżki mąki
225 ml wody
400 g pomidorów z puszki, pokrojonych w kostkę
1 marchew (użyłam 2)
225 g pieczonej papryki obranej ze skórki
makaron nitki (ja zastąpiłam go ziemniakami -około 700 g)
1 łyżeczka papryki mielonej (zależnie od upodobań)
1/4 łyżeczki nasion kminku (nie użyłam)
szczypta oregano
1 l bulionu wołowego (bądź więcej w zależności od pożądanej ilości zupy)
sól i pieprz
ziele angielskie i liść laurowy
śmietana
świeża pietruszka bądź koperek

W garnku rozpuścić olej i dodać do niego mięso, które należy przyprawić i podsmażyć.
Na małym ogniu dodać cebulę pokrojoną w kosteczkę i wycisnąć czosnek. Dusić pod przykryciem około 3 minut, aż cebula się zeszkli.
Mieszając dodać mąkę i zasmażyć całość około 1 minuty.
Do garnka wlać wodę i dokładnie połączyć z mąką.
Następnie dodać pomidory z puszki, pokrojone w kostkę: marchew, paprykę i  ziemniaki.
Dodać paprykę mieloną, oregano, ziele angielskie, liść laurowy i jak ktoś lubi kminek.
Wlać bulion i dokładnie wymieszać.
Kiedy całość doprowadzimy do wrzenia, należy zmniejszyć ogień i gotować zupę około 40 minut, aż warzywa będą miękkie.
Jeśli zamiast ziemniaków dodajemy makaron - właśnie teraz należy wrzucić go do zupy (łamiąc na krótkie nitki). Wówczas należy gotować zupę jeszcze około 7-10 minut.
Zupę doprawić do smaku.
Podawać gorącą z łyżką śmietany i świeżą pietruszką bądź koperkiem.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...